”Ei ole järkeä lähteä yritysyhteistyöhön, jos ei koe, että kyseisen yrityksen kanssa on jotain yhteistä”
Erilaisia kyselyjä tulee kyllä jatkuvalla syötöllä ympäri maailmaa, mutta piiri halutaan tarkoituksella pitää pienenä, jotta Bottas ei ylikuormitu sponssipaineista. ”Minulle tärkeintä ovat perhe ja työ, ja kaikki sen ulkopuolella on tavallaan ekstraa. Koska aikaa on rajallisesti, mietin aika tarkkaan minne menen ja mitä teen – minun täytyy kokea, että se tekeminen on mielekästä ja että se kuvio toimii”, Bottas pohtii.
Kun supisuomalainen ”jalat-maassa”-kaveri etsii yhteistyökumppania tositarkoituksella, kotimaisuuden lisäksi korostuvat vastuullisuus ja merkityksellisyys. Tuorein ”tallikiinnitys”, maaliskuussa julkaistu markkinointiyhteistyö Lahti Aquan kanssa, on Ahtiaisen ja Bottaksen mukaan hyvä esimerkki siitä, mihin arvomaailmojen kohtaaminen voi johtaa.
”Maailmalla kun liikkuu, niin ei ole mikään itsestäänselvyys, että hanasta tulee juomakelpoista vettä. Lahtelainen vesi on ehdottomasti niitä asioita, joista voi olla ylpeä”, toteaa Nastolasta kotoisin oleva Bottas.
Lue koko juttu syyskuun MAINOSTAJA-lehdestä. Haastateltavina ovat myös mm. F1-organisaation sponsoroinnista vastaava Murray Barnett sekä Bottaksen agentti Ville Ahtiainen.
Teksti: Otavamedia
Kuva: All Over Press
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.