Urapolku: Tommi Kankare

Johtotähtenä digi

Telia Finlandin markkinoinnissa johtajana työskentelevä Tommi Kankare ei olisi vastavalmistuneena ohjelmistotekniikan diplomi-insinöörinä arvannut päätyvänsä markkinoinnin pariin. Digitaalisuus on sen sijaan ollut aina hänen kiinnostuksensa kohde ja uuden opettaja.

– Taaksepäin katsoessa voisi ajatella, että eteneminen on ollut määrätietoista, mutta ennemminkin yksi askel on johtanut seuraavaan. Digitaalisuus on ollut punaisena lankana työurallani.

Kun Tommi Kankare työskenteli Fonectalla liiketoiminnan kehityksessä, hän aloitti työnsä ohella MBA-opinnot Aalto-yliopistossa. Se antoi yhden rivin lisää ansioluetteloon, mutta ennen kaikkea laaja-alaista ymmärrystä ja itsevarmuutta.

– Se oli arvokas koulutus. Sain buustia uralleni, selkänojan sille mitä haluan tehdä ja opin paljon itsestäni.

MBA-tutkinto ja kansainvälinen työ Wundermanilla saattelivat hänet nykyiseen positioonsa Telia Finlandille. Tommi Kankare ei tiedä vielä, mikä hänestä tulee ”isona”, mutta nauttii työstään.

– Ihmisten välinen vuorovaikutus on tärkeää. Työssä pitää olla hauskaa ja huomioida muita. Sitä ilmapiiriä yritän pitää yllä, jolloin viihdyn itsekin. Aiempi kärsimättömyys etenemisen suhteen on karissut ja koen olevan juuri oikeassa paikassa tällä hetkellä.

2013

Aalto Executive Education, MBA-tutkinto työn ohessa.

2015

Konsultiksi Avaukselle.

”Pääsin digimarkkinoinnin ytimeen yhdessä Suomen huippuyritysten kanssa.”

2017

Seniorikonsultiksi ja projektipäälliköksi Wundermanille Kööpenhaminaan. Asiakkaana ”huippujen huippu”, Adidas.

2018

Paluu Suomeen ja Telian markkinoinnin johtotehtäviin.

 

Teksti Hanna Vellling
Kuva Niklas Meltio

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.