#työpöydällänyt

Artikkelisarjassamme kaksi asiantuntijaa kertoo ajankohtaisista työprojekteistaan.

Lindströmin Suomen maajohtaja ja Marketing Finlandin hallituksen jäsen Pasi Saarinen etäjohtaa joukkojaan ja kannustaa myös yrityksen asiakkaita innovoimaan parempaa huomista.

Pasi Saarinen
maajohtaja
Lindström

Miten ”kurvista ulos” kriisin jälkeen?
Johtaminen kriisin aikana tuo epävarmuutta, epätietoisuutta sekä monenmoisia sisäisiä ja ulkoisia paineita. Juuri nyt on tärkeää katsoa eteenpäin kohti valoisampaa tulevaisuutta ja tehdä – ei siis vain miettiä – niitä toimenpiteitä, jotka vahvistavat yritystä tulemaan ”kurvista ulos”.

Lindström Loungen digitalisointi
Loimme alan ensimmäisen innovaatioyhteisön, jonka asiakkaamme ovat ottaneet innostuneesti vastaan. Innovaatiot eivät synny yksin miettimällä vaan digitaalisissa ekosysteemeissä. Parhaat innovaatiot syntyvät silloin, kun ihmiset kohtaavat organisaatiorajojen yli. Yhdessä tekemällä, toisiamme auttamalla selviämme tästäkin kriisistä.

Etäjohtaminen
Yhteisöllisyys on erityisen tärkeää nyt, kun emme kohtaa toisiamme säännöllisesti kasvokkain. Se on tärkeä motivaatio- ja voimavaratekijä itsenäisessä työssä. Hyvän etäjohtamisen kulmakivet voisivat olla: arvostus – avoimuus – luottamus – yhteiset tavoitteet ja pelisäännöt – jatkuva keskustelu – yhteisöllisyys.

New Yorkin luovien toimistojen kärkeen kuuluvan Versuksen perustaja ja vetäjä Rob Myers on ollut luomassa YK:n kampanjaa, jossa tuetaan koronaviruksen torjunnan sankareita.

Rob Meyers
Co-Founder and Executive Producer
Versus, New York

Vyvanse
Juuri ennen koronaviruskriisin puhkeamista saimme tehtyä filmin ADHD-lääkkeelle Vyvanselle. Kolmivuotisessa kampanjassa yhdistyvät potilaiden kertomukset ja tietokonegrafiikka siten, että lääkkeestä hyötyvien potilaiden kokemukset saatiin hienosti visualisoitua.

Fanta
Yksi uusimmista kampanjoistamme Fantalle on vuoden mittainen In the Name of Play.  Siinä juhlitaan tuntemattomia sankareita – verkon hölmöimpien kotivideoiden tekijöitä. Maaliskuussa alkanut kampanja leviää nyt lokalisoiduin animaatioin lukuisiin Euroopan maihin.

YK
Lights out for the stars on kampanja, jonka Versus and Brandpie loivat yhdessä YK:n ja WHO:n briiffin pohjalta. Filmi animaatioineen tehtiin ja saatiin jakeluun kahdessa päivässä. Sillä halutaan tukea mm. terveydenhoidon ja pelastustoimen arjen sankareita koronaviruskriisin torjunnassa.

Audible
Olemme innoissamme äänikirjoja julkaisevan Audiblen uudesta kampanjasta. He ovat yksi suosikkiasiakkaani, ja heidän palvelunsa on minulle henkilökohtaisesti lähes korvaamaton.

Artikkeli on julkaistu toukokuun MRKTNG-lehdessä.

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

5 − one =