Onko brändien vastuulla saada hymy takaisin ihmisten kasvoille?

Rory Sutherland What I've Learnt

”Huumori on upea tapa, jonka avulla on lupa esittää hankalia totuuksia tai poikkeuksellisia tarinoita”.

Äskettäin LIONS Live -tapahtumassa Ogilvy UK:n varapuheenjohtaja Rory Sutherland kysyi, olemmeko kaikki menettäneet huumorintajumme. Naurua ei kuitenkaan ole helppo saada aikaan tällä hetkellä. Ja onko edes brändien vastuulla saada hymy takaisin ihmisten kasvoille? Rory sanoisi ”kyllä”. Varsinkin tällaisina aikoina.

Ironista kyllä, huumori on myös osoittautunut tärkeäksi luovaksi työkaluksi taloudellisesti vaikeina aikoina. Olemme seuranneet tunteiden muutosta niiden Lions-voittajien töiden kohdalla, jotka on tehty ennen ja jälkeen globaalin talouden kaatumista. Vuonna 2010 huumorin ja hauskuuden käyttö ilmeni 72 % analysoimistamme töistä. Se oli noussut vuodesta 2007, jolloin osuus oli 55 %. Huumori ilmenee selvästi vuonna 2009 lanseeratuissa töissä, kuten Latinworks Austinin Starburstille tekemästä Llama-kampanjasta: finanssikriisistä huolimatta edelleen voi pitää hauskaa.

LIONS Liven ”What I’ve Learnt” -sarjassa menestyneet markkinoinnin ammattilaiset paljastavat omia oivalluksiaan. Tässä viimeisimmässä jaksossa saamme selville, miksi leikkimielisyyden ja vitsikkyyden paluu työyhteisöihimme ja tekemiimme kampanjoihin voisi olla juuri sitä, mitä alamme tarvitsee.

Kuullaksesi Roryn ajatukset, kirjaudu sisään Cannes Lions -tilillesi tai uutena käyttäjänä luo tili maksutta.

 

Lähde: LIONS Live

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

17 − six =