WFA kysyi neljältä markkinoinnin asiantuntijalta heidän näkemystään siitä, miten koronakriisi muuttaa markkinointia – kenties pysyvästi.
Alla heidän vastauksena lyhyesti.
Cindy Gallop, marketing and diversity consultant, founder and former chair of the US branch of Bartle Bogle Hegarty:
”Milloin markkinointi muuttuu vastuullisemmaksi ja tasa-arvoisemmaksi” on kysymys, johon olen jo vuosia vastannut ”mikään ei muutu ennen kuin joku äärimmäinen kriisi tapahtuu”. Ja nyt se kriisi on täällä. Uskon, että nyt on aika uudenlaisille brändeille, sellaisille, joita oikeasti tarvitsemme.
Bessie Lee, former chief executive of WPP China and Founder and CEO of Withinlink:
Koronakriisi on todellinen herätyshuuto. Se on pakottanut markkinoijat toimimaan aidosti verkossa ja automatisoimaan kampanjoitaan.
Gail Gallie, Co-Founder of Project Everyone:
Markkinoinnilla on voima muuttaa maailmaa. Tämän kriisin jälkeen emme toivottavasti palaa takaisin ”normaaliin” vaan ”epänormaaliin vastuullisuuteen”, joka ottaa huomioon kaikkien tarpeet ja planeettamme kestokyvyn.
Claire Beale, päätoimittaja Campaign Magazine:
En usko hokemaan, jonka mukaan ihan kaikki muuttuu tämän kriisin jälkeen, mutta ainakin etätöiden tekeminen on tullut jäädäkseen. Se on enimmäkseen hyvä asia, mutta vuorovaikutuksen keinoja täytyy vielä kehittää. Kuluttajina tulemme vaatimaan enemmän brändeiltä. Emme halua niiltä ainoastaan parempaa arvoa itsellemme vaan myös yhteiskunnalle ja koko maapallolle.
Ylärivissä vasemmalla Cindy Gallop, oikealla Bessie Lee. Alarivissä vasemmalla Claire Beale ja oikealla Gail Gallie.
Lähde: WFA
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.