Young Lions Finland 2025 kategoriavoittajat alkaen vasemmalta. Digital: Veera Paukku (Emma Rinneheimo puuttuu kuvasta), Media: Stanislav Hasanov ja Aleksi Auvinen, Print: Tomi Salo ja Riikka Lahti, PR: Vilma Laitakari ja Vivi Sallinen sekä Film: Fanni Perttola ja Marianna Metsänheimo.
Kymmenen nuorta markkinoinnin ja viestinnän tulevaisuuden tähteä on valittu edustamaan Suomea kansainväliseen Young Lions Competitions -kilpailuun.
Young Lions Finland -kilpailussa etsitään joka vuosi 30-vuotiaita tai nuorempia markkinoinnin ja viestinnän lupauksia edustamaan Suomea kansainväliseen Young Lions Competitions -kilpailuun Cannesiin.
Tänä vuonna kilpailuun osallistui 34 tiimiä, jotka jättivät tuomaristolle arvioitaviksi yhteensä 45 työtä. Näistä shortlistalle valittiin 17 työtä viidessä eri kilpailukategoriassa: Digital, Film, Media, PR ja Print.
Viisi kategorioissa parhaiten sijoittunutta tiimiä jatkavat kansainväliseen kilpailuun Cannesiin, joka järjestetään samaan aikaan, kuin Cannes Lions International Festival of Creativity.
Dialogi ja osallistava rauhanrakentaminen ansaitsevat huomiota
Tämän vuoden kilpailutyönä oli ratkoa ajankohtaista globaalin rauhan ja viestinnän haastetta tunnetasolla.
Kilpailubriiffin antoi CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation.
”CMI Martti Ahtisaari Peace Foundationille on ollut suuri ilo ja kunnia olla mukana toteuttamassa Suomen Cannes Young Lions -kilpailua. Dialogi ja osallistava rauhanrakentaminen eivät aina saa ansaitsemaansa huomiota – vaikka juuri ne ovat kestävän rauhan perusta. On ollut inspiroivaa nähdä, miten nuoret ammattilaiset ovat tarttuneet tähän vaativaan teemaan ja onnistuneet tekemään siitä oivaltavalla tavalla sekä merkityksellistä että toimintaan kannustavaa”, Head Communications and Private Fundraising Kaisa Raitio CMI — Martti Ahtisaari Peace Foundationista sanoo.
Hän kertoo, miten kilpailutöiden ideat ovat herättäneet tiimissä iloa, yllättäneet ja saaneet pohtimaan, miten rauhantyö näyttäytyy tämän päivän luovien tekijöiden silmissä.
”Toivon, että nämä ideat innostavat keskusteluun rauhanrakentamisesta vielä pitkään kilpailun jälkeenkin. Lämmin kiitos kaikille osallistujille. Työnne osoittaa, että rauhasta voi viestiä tuoreesti, vaikuttavasti ja puhuttelevasti”, Raitio sanoo.
Tässä ovat Young Lions 2025 voittajat
DIGITAL
HONORARY MENTION
Peacevision
Ayan Aden, NORD DDB and Emma Westerman, Wörks
BRONZE
The Peace Builder
Emma Tikkanen and Janina Tolvanen, Drum Communications
SILVER
Steps Towards Peace
Lauri Arjas and Erika Danielsson, Kurio
GOLD
World beefs solved
Veera Paukku, Loiva and Emma Rinneheimo, Freelancer
FILM
HONORARY MENTION
The second-bravest person
Marianna Metsänheimo and Fanni Perttola, NORD DDB
MEDIA
SILVER
Conflict Foods
Dimitri Eskelinen, Freelancer and Ignacio José Guerrero Pattugalan, Freelancer
GOLD
Peace Mode
Aleksi Auvinen, dentsu Finland and Stanislav Hasanov, Valve Branding Oy
PR
HONORARY MENTION
UNFILTERED PEACEMAKERS
Salla Huotari and Caroline Inkeroinen, TBWA\Helsinki
SILVER
Masterclass in World DOMination
Johanna Vierimaa, United Imaginations and Saana Simander, Bob the Robot / NoA
GOLD
The Conflict Bill
Vivi Sallinen, Nitro and Vilma Laitakari, Ivalo Creative Agency
SILVER
Most valuable advice
Johanna Vierimaa, United Imaginations and Saana Simander, Bob the Robot / NoA
GOLD
4 generations:
Riikka Lahti, Dentsu Creative and Tomi Salo, Bob the Robot
Young Lions kategoriakumppanit 2025
Digital: JCDecaux Finland Oy
Film & Awards-tapahtuma: MTV Oy
Media: Channel Factory
PR: TBWA\Helsinki
Print: Keskisuomalainen Oyj & Sanoma Media Finland
Marketing Finland on Suomen edustaja Cannes Lions ja Young Lions Finland -kilpailuissa.
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.