Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki on valittu kansainvälisen mainostajien kattojärjestön World Federation of Advertisersin (WFA) hallituksen jäseneksi. Tämä on Lemmingin toinen kausi WFA:n hallituksessa. Hänen aiempi kautensa sijoittui vuosille 2018–2021.
WFA on maailman johtava markkinoijien verkosto, jonka jäsenet edustavat yli 90 prosenttia globaaleista markkinointiviestinnän panostuksista.
Järjestön jäseniä ovat maailman suurimmat brändit ja yli 60 kansallista mainostajayhdistystä. WFA:n tavoitteena on kehittää vastuullista, tehokasta ja kestävää markkinointia globaalisti.
”On hienoa päästä mukaan vaikuttamaan maailmanlaajuisesti markkinointialan kehitykseen. WFA on avainroolissa luomassa pelisääntöjä ja parhaita käytäntöjä, jotka vaikuttavat suoraan siihen, miten brändit rakentavat vastuullista ja tehokasta viestintää. Suomen näkökulma ja Marketing Finlandin asiantuntemus ovat tässä työssä tärkeitä,” Lemminki kommentoi suoraan Brysselistä.
WFA on ajanut merkittäviä aloitteita globaalisti
WFA on ollut mukana kehittämässä globaalisti yhtenäisiä mainonnan ja median mittaamisen standardeja sekä edistänyt digitaalisen ympäristön turvallisuutta.
Lisäksi WFA on ollut mukana Unstereotype Alliance -hankkeessa yhdessä YK:n kanssa, jonka tavoitteena kitkeä haitalliset sukupuolistereotypiat mainonnasta.
Järjestön työ ulottuu myös datavastuullisuuden ja digitaalisen mainonnan sääntelyn kehittämiseen, minkä merkitys kasvaa jatkuvasti teknologian ja lainsäädännön kehittyessä.
Lemmingin valinta WFA:n hallitukseen vahvistaa Suomen asemaa markkinoinnin ja viestinnän kansainvälisessä kentässä. Se antaa suomalaisille mainostajille ja markkinointitoimijoille entistä paremmat mahdollisuudet vaikuttaa alan tulevaisuuteen ja hyödyntää globaaleja parhaita käytäntöjä.
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.