Kolme suomalaista tuomaroimaan Golden Drumiin

Euroopan luovuusalan kilpailu Golden Drumiin on valittu tuomareiksi Annukka Puttonen, Jan Sederlöf ja Annu Terho.

Golden Drum on yksi Euroopan arvostetuimmista luovan markkinointiviestinnän kilpailuista. 13.-14.10.2025 Portorožissa, Sloveniassa järjestettävä tapahtuma kokoaa yhteen alan huippuosaajat ja palkitsee innovatiivisimmat kampanjat.

Think Again Luova johtaja ja brändistrategi Annukka Puttonen odottaa innolla kilpailutöiden arviointia.

”Olen tosi fiiliksissä tuomaripaikasta Omni-Channel Drumin kategoriassa, koska siinä pääsee näkemään ja inspiroitumaan paitsi luovista ideoista, myös luovasta median ja kanavien hyödyntämisestä. Erityisesti kiinnostaa se, kuinka paljon AI:n hyödyntämistä näkyy töissä ja miten se on taivutettu palvelemaan luovaa ideaa ja toteutuksia.”

N2 Creativen vastaava luova johtaja Jan Sederlöf kokee inspiroivana luovan idean ja tuloksellisuuden yhdistelmän arviointia.

”Tuomarin pesti Golden Drumissa on äärimmäinen kunniatehtävä. Sarjassani Creative Business Excellence arvioidaan idean lisäksi erityisesti myös tuloksia. Tuomaristo ei siis saa sokaistua kiiltävästä pinnasta, vaan luovuuden on oltava turboahdin konepellin alla, joka saa moottorin kehräämään. Analogia on sikäli ontuva, että tiedän yhtä vähän autoista kuin kissoista, mutta onneksi rinnallani on alan parhaista mekaanikoista ja eläinlääkäreistä koostuva jury, jonka kanssa keskustelua odotan kaikista eniten.”

One Channel -kategorian tuomari SEKin Annu Terho kokee palkitsevana uppoutumisen yksittäisiin kilpailutöihin.

”Aikamme mainostodellisuudessa, jossa meillä on medioita, kanavia ja erilaisia versioita välillä kyllästymiseen saakka, on ihanan virkistävää sukeltaa yksittäisten mainostoteutusten maailmaan. Arjen kiiressä juuri tuo yksittäisten mainossuoritteiden tärkeys ja timanttisuus liian usein unohtuu tai ainakin jää liian vähälle huomiolle, vaikka yksittäisten toteutusten arvo ei ole yhtään vähemmän merkityksellinen tässäkään ajassa vaan ehkä jopa päinvastoin. Kansainvälinen tuomaripesti on aina suuri kunnia, jonka otan kiitollisena vastaan. Niistä oppii aina jotain uutta ja saa uskomattoman paljon inspiraatiota ja näkökulmia omaan tekemiseen.”

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Paula Harmaala on Marketing Finland Median ja MRKTNG-lehden päätoimittaja.

+358 50 3607 500
paula@marketingfinland.fi

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Päätoimittaja

Markkinointiuutiset

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

two + 15 =