11. 12. 2024 voidaan kirjoittaa suurin kirjaimin suomalaisen markkinointiviestinnän ja viestinnän historiaan.
Euro Effiestä hopeaa ja kaksi kultaa
Effie Awards tunnetaan mainostajien ja toimistojen keskuudessa maailmanlaajuisesti alan arvostetuimpana markkinoinnin vaikuttavuutta mittaavana kilpailuna. Jo vuodesta 1968 lähtien Effien voittaminen on ollut merkki luovasta ja tehokkuuteen todistetusti tähtäävästä ajattelusta.
Effie Awards Europe on vuodesta 1996 saakka palkinnut Euroopan tehokkaimmat markkinointikampanjat ja teot.
Effie Awards Europe on vuodesta 1996 saakka palkinnut Euroopan tehokkaimmat markkinointikampanjat ja teot.
Effie Awards -gaala järjestettiin 11. 12. Brysselissä osana Effie Day -tapahtumaa, jonka ohjelma keskittyi luovuutta ja tehokkuutta käsitteleviin seminaareihin.
Effie Awards Europe gaalassa mitaleja rohmusi kansainvälisillä estradeilla jo aiemminkin mainetta niittänyt McDonald’sille luotu McDrip – Refashioning the McJob -kampanja.
Kampanjan toteuttivat NORD DDB Helsinki ja OMD (Finland) yhteistyössä VAIN Fashion Group Oy:n kanssa. Kampanja edustaa rohkeaa ja uudistavaa otetta brändikokemuksen ja McDonald´sin työnantajakuvan muokkaamisessa.
McDrip nappasi hopeaa Brand Experience -kategoriassa ja kultaa Small Budget -kategoriassa.
Kirkkaimpaan mitaliin ylsi myös Media Strategy & Idea -kategoriassa Keys For Peace -kampanja, jonka toteutuksesta vastaa suomalainen CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation yhdessä TBWA\Helsingin ja Def Agencyn kanssa.
Suomalainen organisaatio voi tehdä rauhasta vientituotteen
Keys For Peace on erinomainen esimerkki siitä, kuinka suomalainen organisaatio voi tehdä rauhasta vientituotteen.
Eurobestistä jokaista väriä yksi
Eurobest julkisti pronssia, hopeaa ja kultaa voittaneet työt jo maanantaina. Lista oli suomalaisittain mieluisaa luettavaa: jokaista mitalia tuli yksi. Saavutus on hieno, sillä menestyksestä kamppaili 2528 työtä, joista palkinnoille ylsi 228.
Entertainment-kategoriassa NORD DDB Helsingin suunnittelema The Big Mac Conspiracy nappasi pronssia, MRKTNGin jo 10.12. tarkemmin esittelemä, Breakfast Helsingin Love & Anarchy -festivaalille luoma You Are What You Watch -filmi nappasi hopeaa TV/Cinema Film -kategoriassa ja TBWA\Helsingin Vuokkoset / Delipap oy:lle tekemä Tampon for Menstruation voitti kultaa PR-sarjassa.
Ja (rumpujen pärinää) Grand Prix!
Grand Prix- ja erikoispalkinnot julkistettiin Eurobest Awards Show -online-tilaisuudessa 11.12. Ja kuinka ollakaan: myös Grand Prix hurrattiin TBWA\Helsingille ja Vuokkosetille!
Marketing Finland onnittelee ylpeänä suomalaisia voittajia.
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.