Sen tietää, kun katsoo taivaalta putoavaa räntää. On Slush-aika. Tänä vuonna Slush kerää yhteen peräti 13 000 osallistujaa 90 maasta sekä ennätysmäärän startupeja ja sijoittajia Helsingin Messukeskukseen 20.–21.11.
Vuoden 2024 teema on muutos
“Vuoden 2024 teema, Metamorphosis, kuvaa muutosta, jota uuden teknologian myötä tämän päivän kasvuyrittäjät ja sijoittajat voivat yhdessä saada aikaan. Rahoitus on tiukassa, mutta Slush tuo yhteen yli 5 500 startupia ja operaattoria ja 3 300 sijoittajaa, mikä on ennätysmäärä”, kertoo Slushin toimitusjohtaja Aino Bergius.
Slush on Helsingin markkinoinnille merkittävä asia
Viiem vuonna Slushin kansainvälisille veiraille tehdyn kyselyn mukaan kansainväliset vieraat arvostivat Helsingissä erityisesti kaupungin turvallisuutta, avoimuutta, toimivuutta ja vapautta.
Kaikki edellisistä saivat arvosanakseen yli neljä asteikolla yhdestä viiteen. Myös kestävyyden ja humaaniuden osalta Helsinki arvioitiin lähes nelosen arvoiseksi. Tieto perustuu Slushin kansainvälisille vieraille tehtyyn kyselyyn, johon vastasi noin 1 400 henkilöä.
Slush on tilaisuus kertoa kansainvälisille sijoittajille Helsingin tarjoamista mahdollisuuksista ja herättää kiinnostusta pääkaupunkiamme kohtaan
“Moni kansainvälinen sijoittaja on yllättynyt siitä, kuinka hyvin Suomen rahastot suoriutuvat ja kuinka monta yksisarvista eli arvokasta kasvuyhtiötä on lähtöisin Pohjoismaista ja Baltiasta. Slush on tilaisuus kertoa kansainvälisille sijoittajille näistä mahdollisuuksista ja herättää kiinnostusta Helsinkiä kohtaan, arvioi liiketoimintajohtaja Johanna Huurre Helsinki Partnersista.
Slush-vieras jättää Helsinkiin keskimäärin tonnin
Viime vuonna tapahtuman kansainväliset vieraat viettivät Helsingissä noin kolme yötä ja kuluttivat pääkaupungissa keskimäärin noin tuhat euroa henkeä kohden. Summa ei sisällä matka- ja Slushin osallistumislippuja.
Majoitusliikkeiden huonekäyttöaste nousi kaupungin viestinnän mukaan normaalista marraskuisesta 60 prosentista yli 90 prosentiin. Slushin vaikutus majoitusliikkeiden kapasiteetin käyttöön on siis merkittävä.
Antaa rännän tulla.
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.