Metan uusimmat herkut mainostajille

Meta on 7.5.2024 julkaissut uudet generatiivista tekoälyä hyödyntävät työkalut mainostajille. Vilkaisimme, mitä herkkuja mainostajille on tarjolla. Uudet ominaisuudet muun muassa auttavat tekemään nopeammin mainosvariaatioita sekä löytämään brändin mukaista sisältöä tekeviä sisällöntuottajia.

Meta on 7.5.2024 julkaissut uudet generatiivista tekoälyä hyödyntävät työkalut mainostajille, joiden avulla voi luoda muun muassa mainosvariaatioita sekä löytää brändille sopivaa sisältöä tekeviä vaikuttaja.

Ominaisuudet ovat saatavissa Ads Managerissa Advantage+ Creative -ominaisuuden kautta. Palvelun käyttöä laajennetaan globaaliksi tämän vuoden loppuun mennessä.

Vilkaisimme, mitä uusia herkkuja Meta mainostajille tarjoaa. 

 

Luo A/B-testejä AI:n avulla

1.        Kuvavariaatiot mainoskuvista. Luo palveluun lataamastasi mainoskuvista kuvavariaatiota ja lisää kuviin myös tekstit.

2.        Taustan vaihto. Luo taustakuvia minkä tahansa ladatun objektin taakse, jossa on kiinteä tai läpinäkyvä tausta.

3.        Copyvariaatiot brändin tone-of-voicella. Luo vaihtoehtoja mainosteksteille. Meta Llama 3 tekoälytyökalu pyrkii jäljittelemään brändin viestintätyyliä. Se huomioi paitsi nyt annetut copyt kuin myös mainoshistoriassa käytetyt myyntiväittämät. 

 

Löydä brändillesi sopivia vaikuttajia

Meta kertoo, että tutkimusten mukaan 53 % ihmisistä todennäköisemmin ostaa tuotteen, jota on nähnyt sisällöntuottajan promotoivan Reelseissään.

Sisällöntuottajien ja vaikuttajien merkitys markkinoinnissa jo nyt erittäin vahva. Ilmiön odotetaan tulevaisuudessa vain voimistuvan.

Brändille onkin ratkaisevaa löytää oikeat ihmiset kertomaan tuotteistaan ja palveluistaan, joten jatkossa Meta suosittelee brändin tyyliin sopivia sisällöntuottajia Instagramin sisällöntuottajien markkinapaikalla.

 

Teksti: Paula Harmaala

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Paula Harmaala on Marketing Finland Median ja MRKTNG-lehden päätoimittaja.

+358 50 3607 500
paula@marketingfinland.fi

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Päätoimittaja

Markkinointiuutiset

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

5 × 5 =