WFA perusti tekoäly-yhteisön tukemaan generatiivisen tekoälyn hyödyntämistä

WFA on luonut tekoäly-yhteisön, jota vetävät asiantuntijat markkinoinnin, median, hankintojen ja juridiikan aloilta.

Yhteisön päämääränä on auttaa brändejä käyttämään generatiivisen tekoälyn tarjoamia mahdollisuuksia sekä edistää luovuutta ja markkinointitehokkuutta minimoiden samalla mahdolliset oikeudelliset, eettiset ja maineeseen kohdistuvat riskit.

Yhteisö pyrkii kehittämään parhaita käytäntöjä ja tarjoamaan käytännön ratkaisuja brändien strategisesti tärkeisiin kysymyksiin tekoälyn käyttämisessä. AI Community tutkii myös nousevia trendejä ja edistää toimialan yhteistyötä tekoälyasiantuntijoiden ja mainosalan kumppaneiden kanssa.

Jäsenyys yhteisössä on monialaista ja avoin tekoälyä käyttäville markkinoijille ja muille toimialan asiantuntijoille, joiden yritykset ovat WFA:n jäseniä. Asiantuntemuksen laajuus mahdollistaa viimeaikaisten aloitteiden yhdistämisen WFA:ssa, mukaan lukien jatkuvat hankkeet Global Alliance for Responsible Media -järjestön kanssa.

Tekoäly-yhteisöä johtaa ohjausryhmä, joka koostuu eri alojen johtavista WFA:n jäsenistä, jotka asettavat strategisia painopisteitä ja luomaan elinvoimaisen yhteisön keskustelemaan tekoälyn käyttötapauksista.

Asiantuntijaryhmän jäsenet:

  • Jérôme Amouyal, Media, Performance and Insights Director, AXA
  • Richard Kindred, Senior Legal Counsel, Digital and Commercial, Diageo
  • Gael De Talhouet, Vice President, Brand Building, Essity
  • Oya Ünlü, Global Head of Data & Technology, Insights, IKEA
  • Ekaterina Bueva, Head of Marketing Services International, Kraft Heinz
  • Adam Ingle, Global Lead, Digital Policy, The LEGO Group
  • Ramzi Chaabane, Global Category Manager, L’Oréal
  • Jacqui Stephenson, Global Responsible Marketing Officer, Mars
  • Becky Verano, Global Vice President Creativity and Capabilities, Reckitt
  • Alyssa Fenoglio, varapuheenjohtaja, Global Head of Digital Commercial, Teva Pharmaceuticals

”Markkinoijina olemme innoissamme generatiivisen tekoälyn mahdollisuuksista, mutta tiedämme, että sen viisas käyttö vaatii vakavaa pohdintaa. Uusi tekoäly-yhteisömme ja johtoryhmä on suunniteltu varmistamaan, että WFA:n jäsenillä on tarvittava tieto tehokkaiden ja yhteiskunnallisesti hyväksyttävien käyttötapojen toteuttamiseksi tämän merkittävän teknologian avulla,” Stephan Loerke, WFA:n toimitusjohtaja.

WFA julkaisi äskettäin tekoälyä koskevan dokumentin, joka auttaa perehtymään generatiivisen tekoälyn haasteisiin.

Ensimmäinen tekoäly-yhteisön kokous pidetään 24. huhtikuuta, voit rekisteröityä siihen täällä.

Lähde: WFA

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

sixteen − 5 =