Brändien tulisi käyttää sponsorointia kestävän kehityksen ja tasa-arvon edistämiseen, kehottaa tuore WFA-raportti.
Brändit aliarvioivat myös sponsoroinnin vaikutusten seurannan tärkeyttä, kertoo WFA:n raportti Evolution of Sponsorship, joka on tehty yhteistyössä Lumencyn kanssa.
Puolet vastaajista (49 %) sanoo käyttävänsä sponsorointia kestävän kehityksen tai sosiaalisen tasa-arvon edistämiseen. Lisäksi 9 % ei tiedä, käytetäänkö sponsorointia lainkaan arvojen edistämiseen.
Raportin mukaan brändit menettävät tässä mahdollisuuden olla positiivinen voima yhteiskunnassa. Perinteisten kuluttajayhteyksien sirpaloituessa on entistä haastavampaa tavoittaa erityisesti nuorempia Z- ja Alpha-sukupolvia. Sponsorointi tarjoaa mahdollisuuden luoda tunneside yleisöön heidän kiinnostuksen kohteidensa kautta.
“Sponsorship offers brands a unique chance to connect with consumers while they’re doing what they like the most, perhaps watching a football game or going to a music festival. It’s a great opportunity for brands to pave the way for a better world, live up to their purpose, and lead positive change rebalancing inequalities.”
– Laura Forcetti, Director of Global Marketing Sourcing at WFA.
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.