Alustava sopimus poliittisen mainonnan EU-sääntelystä

EU-päättäjät ovat päässeet alustavaan sopimukseen poliittisen mainonnan kohdentamisen sääntelystä. Tavoitteena on lisätä läpinäkyvyyttä ja rajoittaa poliittisten mainosten kohdentamista.

Sopimus noudattaa WFA:n kantaa selventämällä eroa poliittisen ja kaupallisen mainonnan välillä. Sopimuksessa poliittiset mainokset määritellään mainoksiksi, jotka on suunniteltu vaikuttamaan poliittisiin tuloksiin.

Tämä tarkoittaa sitä, että kaupalliset mainokset, jotka sisältävät viestejä sosiaalisista tai kiistanalaisista aiheista – kuten esimerkiksi inklusiivisuuden tai ilmastotoimien edistäminen – eivät todennäköisesti kuulu uusien sääntöjen piiriin.

Suurin osa uusista velvoitteista on tarkoitus ottaa käyttöön vuonna 2025, ja vain rajoitetut säännöt koskevat Euroopan parlamentin vaaleja ennen kesäkuuta 2024.

Lähde: WFA

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

twelve + 1 =