Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointikampanjat

Effie tuomaristo

Vuoden 2023 Effie Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 40 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Riku Vassinen hasan & partnersilta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallekin kierrokselle on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.

Effie-tuomariston jäseniksi on kutsuttu kokeneita markkinoinnin ammattilaisia Marketing Finlandin jäsenyrityksistä, jotka ovat ansioituneet Effie- tai muissa kansainvälisissä kilpailuissa. Tuomaristoon kutsutaan edustajat myös korkeakouluista ja mediasta.

”Tänäkin vuonna Effie-tuomaristo on ensiluokkainen läpileikkaus Suomen markkinointikärjestä. Mukana on Suomen ehdottomasti kovimpia osaajia niin asiakkaiden kuin toimistojen puolelta. Tuomarointi tulee varmasti olemaan asiantuntevaa, antaumuksellista, ankaraa ja tietenkin antoisaa koko tuomaristolle”   – Riku Vassinen, Effie Finland kilpailun päätuomari ja hasan & partnersin toimitusjohtaja kommentoi.

Kaksivaiheinen tuomarointi on kansainvälisen Effie-kilpailuformaatin mukainen. Ensimmäisen kierroksen tuomariston tehtävänä on valita kilpailun finalistit ja toisen kierroksen tuomaristo valitsee voittajat. Effien ohjausryhmä vahvistaa finalistit ja voittajat tuomariston ehdotuksen perusteella. Ohjausryhmä koostuu tuomariston lailla markkinoinnin huippuammattilaisista ja sitä johtaa Nitron Head of Strategy and Branded Content Tommy Mäkinen, joka on aikaisemmin toiminut myös Effie-kilpailun päätuomarina.

Vuoden tuloksekkaimmat ja luovimmat työt palkitaan 15.2.2024 pidettävässä Effie Awards Finland -gaalassa Pikku-Finlandiassa. Effie Awards Finlandin pääyhteistyökumppani on Sanoma Media Finland.

Tuomariston 1. kierros

Päätuomari: Riku Vassinen, Toimitusjohtaja, hasan & partners Oy
Christian Saukkola, Creative Manager, Lidl
Essi Pöyry, Yliopistotutkija, Helsingin yliopisto, Kuluttajatutkimuskeskus
Iina Kansonen, Päätoimittaja, yksinyrittäjä, MarkkinointiUutiset, tmi Iina Kansonen
Johanna Ekholm, Senior Guest Engagement Manager, Finnkino
Johanna Viskari, CXO, Lumme Energia Oy
Johanna Wilén, Markkinointijohtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus
Jussi Lindholm, CEO, Vepsäläinen
Juuso Helander, Head of Innovation, Nitro
Katariina Harteela, Executive Creative Director, Reaktor Creative
Kirsi Kalpio, Business Director, frankly, part of hasan & co.
Leena Koskinen, Head of Marketing, Sanoma Media Finland
Miika Luoma, Addressable Media Director, IPG Mediabrands
Minna Toivola, COO, Virta UM, IPG Mediabrands
Ossi Ahto, Markkinoinnin neuvonantaja & Interim CMO, Ahto Advisory Oy
Pia af Hällström, Creative, Co-Founder, Wörks
Reino Tikkanen, Creative strategy lead, Koski Syväri – House of creative production
Saija Moisio, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, Oy Verman Ab
Teppo Juuvinmaa, Asiakkuusjohtaja, Folk Finland Oy
Tiina Frazer, Markkinointijohtaja, HKScan

Tuomariston 2. kierros

Päätuomari: Riku Vassinen, Toimitusjohtaja, hasan & partners Oy
Aarne Töllinen, Vice President, K-Auto
Anu Hollmén, Creative, Freelancer
Eivor Biese, Head of Brand and Creative, Aalto-yliopisto
Heidi Haila, Head of Brand, Outokumpu Oyj
Heli Roiha, Creative Director, SEK
Henrik Lähdesniemi, Strategi, Bob the Robot
Inker-Maaria Ketonen, Luova johtaja, Ivalo Creative Agency
Juha Nikkilä, Luova johtaja, Miltton
Kalle Wallin, Creative Director & Partner, NORD DDB Helsinki
Karla Martínez Majander, Brändi- ja markkinointijohtaja, Terveystalo
Laura Paikkari, Executive Creative Director, TBWA\Helsinki
Laura Tohtua, Luova johtaja, hasan & partners
Markus Nieminen, Head of Group Marketing, OP
Martta Kallio, Senior Creative, Partner, United Imaginations
Mia Luostarinen, Head of Brand Marketing & Digital Services (Global), Neste Oyj
Mikko Metsämäki, Toimituspäällikkö, Kauppalehti Optio
Milla Haapanen, Head of Marketing & Ecommerce, Lapland Hotels & Safaris
Petra Kakkola, Head of Marketing, mobile business and devices, DNA Oyj
Sami Koski, Head of Marketing, News & Feature, Sanoma
Samuli Harjunpää, Idea Designer, Tehtaankatu Oy

Effie-kilpailusta

Effie on maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki. Effie-kilpailun säännöt ja ohjeet laaditaan Effie Wordwide -organisaatiossa. Se valvoo, että kilpailu viedään läpi kaikissa maissa samoja sääntöjä noudattaen. Kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa 22. kertaa järjestettävän maakohtaisen kilpailun lisenssin omistaa Marketing Finland ry.

Tärkeät päivämäärät

18.9.2023 Ilmoittautuminen alkaa
12.10.2023 Early Bird päättyy
26.10.2023 Late fee (lisämaksullinen jatkoaika)
5.11.2023 Extended deadline (lisämaksullinen jatkoaika)
15.2.2024 Effie Awards Finland -gaala ja palkintojenjako

 

Lisätietoja:
Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland, 040 5781 974
Tommy Mäkinen, Nitro, 050 310 0672
Riku Vassinen, hasan & partners, 044 700 6087

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

12 − four =