WFA on julkaissut tutkimusraportin median ostamisen tulevaisuuden näkymistä
Yhteistyössä MediaSensen kanssa tehty The Future of Media Agency Models perustuu yli 70:n WFA:n jäsenen vastauksiin. Vastaajat toimivat monikansallisissa yrityksissä, joiden yhteenlasketut mainospanostukset ovat yli 50 miljardia dollaria.
Isojen ja vakiintuneiden mediatoimistoryhmittymien palveluiden laajuus sekä kyky integroida kaikki markkinoinnin osa-alueet tuovat selvää lisäarvoa asiakkaille ja ovat pääasiallinen malli, jota kyselyyn vastanneet käyttävät.
Kuitenkin uudenlainen ketterä, erikoistunut ja teknologiaan keskittynyt mediatoimistomalli voi myös tuoda mitattavaa lisäarvoa. Tutkimus osoittaa, että tällainen median ostamisen malli on kasvussa samalla kun asiakaspuolella median ostajien odotukset ovat muuttumassa:
- 45 % vastaajista sanoi etsivänsä mediatoimistoilta enemmän joustavuutta, erityisesti palvelutavassa
- 37 % etsii toiminnan yksinkertaistamista harvempien mutta paremmin integroitujen kumppaneiden avulla
- 97 % pitää toimistojen osaamista tulevaisuuden keskeisenä prioriteettina, 92 % toivoo parempaa integraatiota, ja 92 % painottaa toiminnan nopeutta
Vaikka markkinoijien vaatimukset median ja luovan työn osalta pysyvät erillisinä, neljäsosa kyselyyn vastanneista suunnittelee yhdistävänsä mediaa, luovuutta, dataa ja teknologiaa.
Lähde: WFA
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.