Nalle Sjöbladin ohjaama ja Henri Hämäläisen tuottama 20 minuutin mittainen Clash from the Past voitti Cannesissa kaksi pääpalkintoa: Entertainment Lions Grand Prix sekä Entertainment Lions for Gaming Grand Prix.
Filmin on suunnitellut yhdysvaltalainen Wieden+Kennedy Portland. Tuotantoyhtiö on Spark & Riot ja vastaava tuottaja Ana De Diego.
Clash from the Past on ehdolla myös Cannes Lions Titanium-kategoriassa, jonka palkinnot jaetaan perjantaina. Aiempaa kilpailumenestystä filmille on tullut runsaasti, mm.: The One Show, D&AD Graphite Pencil (2) ja Clio Awardsin Grand Clio.
Kysyimme Nallen ja Henrin ajatuksia voitokkaasta projektista.
”Olen tosi onnellinen koko tiimin puolesta. Menestys Cannesissa ei ollut kovin suuri yllätys aiemman kisamenestyksen ja Titanium-ehdokkuuden jälkeen”, kertoo filmin ohjannut Nalle Sjöblad.
Miten yhteistyö Wieden+Kennedyn kanssa alkoi?
”Varmaan aiempi menestys vastaavanlaisessa kansainvälisessä projektissa auttoi meitä saamaan työn. Toivottavasti tämä palkinto auttaa myös uusien kiinnostavien projektien saamisessa”, Nalle naurahtaa.
Oliko työskentely erilaista kansainvälisen toimiston kanssa?
”Ei oikeastaan, mutta varmasti johtuen filmin poikkeuksellisesta 20 minuutin pituudesta, tuotannolla oli tavallista väljempi aikataulu – saimme hioa yksityiskohtia useamman viikon ajan.”
”Yksi asia tuotannossa, jonka toivoisi yleistyvän Suomessakin oli agency producer -kulttuuri, jossa asiakas pysyy kartalla koko tuotannon ajan, kertoo puolestaan filmin tuotannosta vastannut Henri Hämäläinen.
Clash form the Past -mokumentti
Valmistautuessaan Clash of Clansin 10-vuotisjuhliin viime vuonna, peliyhtiön tiimi päätti huijata yleisöä juhlimalla pelin 40-vuotisjuhlia. Kampanja loi pelistä kolme aiempaa pelin versiota, jotka olisivat voineet olla menneiltä vuosikymmeniltä. Lisäksi se ”uudelleenjulkaisi” nostalgisia brändättyjä tuotteita, kuten Clash of Clans -muroja, jotka myytiin loppuun kaupoista.
Entertainment Lions -tuomariston puheenjohtaja Brent Anderson perusteli voittoa: ”Yhteisön rakentamisen ja yhteisön ruokkimisen mestariluokkaa, yleisön tarpeiden ymmärtämistä tarjoten juuri sitä, mitä se haluaa”.
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.