Urapolku: Teemu Neiglick

teemu neiglick

Lähitukijätkästä mediajätin pomoksi

Omnicom Media Groupin Suomen toimitusjohtaja, KTM Teemu Neiglick opiskeli Kauppakorkeassa tietojärjestelmätieteitä ja verkkokauppamalleja. 1990-luvun lopussa hän rahoitti opintojaan tuntityöläisenä mediatoimiston ATK-tukena. Neiglickillä oli jo tuolloin vankka näkemys, mihin mediamaailma oli menossa. Eräissä firman bileissä hän avautui aiheesta juhlajuoman vahvistamana toimitusjohtajalle.

– Maanantaina sain kutsun johtajan huoneeseen ja pelkäsin saavani potkut. Hän kysyikin, otanko haasteen vastaan. Niin minusta tuli Suomen ensimmäisiä digimarkkinoinnin asiantuntijoita ja pääsin kertomaan Nokian johdolle hakukonemainonnasta. Se oli vielä umpihangessa kahlaamista, Neiglick muistelee aikaa, jolloin internetiin mentiin modeemilla.

Riittävästi digievankelistan työtä tehtyään Neiglick kaipasi isompia saappaita ja halusi haastaa mediatoimistojen bisnesmallin. Hän perusti kollegan kanssa Toinen Helsinki Oy:n vuonna 2005.

– Yrittäjyyden lisäksi aloin kehittää osaamistani markkinoinnin mittaamisen ja strategisen suunnittelun saralle. Vuodesta 2008 otin vastuulleni myös digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen, josta rakensimme asiantuntijoiden kanssa todella menestyneen kokonaisuuden.

Fuusio OMG:n kanssa vuonna 2012 kasvatti Teemu Neiglickin vastuuta uuteen mittakaavaan. Jatkuvat haasteet ovat olleet ajureina uuden oppimiseen. Tukena ovat olleet ennen kaikkea fiksut työkaverit ja yrittäjäasenne.

1999 Ensimmäiset askeleet digimarkkinoinnin asiantuntijuuden polulla

2005 Yrittäjäksi ja Toinen Helsinki Oy:n perustaminen

2012 Osaksi kansainvälistä Omnicom Media Group -konsernia ja uuden maailman opettelua

2015 ”Toimitusjohtajuuteen kasvaminen oli henkisesti iso muutos ja epämukavuusalueelle pakottautumista.”

2022 ”Kutsu Cannes-tuomariksi oli henkilökohtaisella tasolla tärkeää. Se oli minulle merkkipaalu siitä, että olin saanut arvostusta myös kansainvälisesti ja jotain täällä Suomessakin on tehty oikein.”

Teksti: Hanna Velling
Kuva: Niklas Meltio

Artikkeli on julkaistu MRKTNG-lehdessä 2-2023.

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

sixteen − eight =