AI – markkinoinnin ja viestinnän uusi aika

MRKTNG 2-2023

Toukokuun MRKTNG käsittelee tekoälyä erityisesti markkinoinnin ja viestinnän näkökulmasta: uudet mahdollisuudet ja uhkakuvat, työkalut, vaikutukset työelämään, tekijänoikeudet, vastuullisuus…

Lisäksi MRKTNG 2-2023 esittelee case-esimerkkejä meiltä ja maailmalta. Alla nostoja artikkeleista.

Markkinointi ja viestintä ovat tekoälyn suuria hyötyjiä

Tietokirjailija Antti Merilehto painottaa, että kaikki työ, jossa arvo tuotetaan osittain tai kokonaan näppäimistön välityksellä, tulee muuttumaan. Hänen mukaansa ChatGPT ei vie viestijän työtä, vaan tekoälystä tulee uusi kollega ja assistentti.

On aika takoa rautaa uusilla työkaluilla

On vain ajan kysymys, koska luonnollista kieltä ymmärtävät tekoälyt ovat perusvaatimus ja -työkalu jokaiselle markkinoinnin ja viestinnän ammattilaiselle. Esittelyssä ChatGPT, Midjourney, Stable Diffusion, Runway, Dall-E 2, AIVA, Grammarly Go ja Druid.ai.

Ihmisen typeryys on tekoälyn suurin riski

”Paljon on puhuttu huolista koneen älykkyyteen liittyen, mutta ei ihmisten typeryyteen liittyen. Koneen älykkyys on hyvin spekulatiivista, mutta ihmisen typeryys on fakta”, tutkija ja markkinoinnin kansainvälinen neuvonantaja Mikko Kotila sanoo.

”Viisauden alku on tietämättömyyden tunnistaminen”

ToinenPHD:n luova johtaja Jani Halme kehottaa unohtamaan tekoälyllä viisastelun. ”Elämme jylhiä aikoja, se on selvää. Pönäkkää puhetta kiinnostavampia ovat pienet ihmeet, joilla on suuri vaikutus.”

Lisäksi mm.

  • Pääkirjoitus: Oletko valmis tekemään yhteistyötä tekoälyn kanssa?
  • Urapolku: Teemu Neiglick, Omnicom Media Group
  • 3 x case: Tekoälyä, avointa dataa ja analytiikkaa
  • Mistä innostut juuri nyt? Matt Cooper, Little Black Book
  • Tekoäly kampanjoiden rakentamisessa: caset Neste, SATO, Sokos Hotels
  • Tekoäly viestinnän apuna
  • Joel Mero, Jyväskylän yliopisto: Tuottavuusloikka vai sisältövyöry?
  • Young Lions Finland -voittajatiimit valittiin
  • Viekö tekoäly taivaaseen vai turmioon?
  • Xtreme AI
  • HR ja tekoäly – uudet ammatit ja ihmistaitojen merkitys
  • Tekoälytaitajat: työpöydillä nyt
  • Tulevaisuuden tekijät: podcast-tuotanto haltuun
  • Vastuullisuus tekoälyn käytössä
  • Menestysresepti: Case Memoria – Kuolema digiajalla
  • Paula Sailas, Berggren: Parviäly hoi!
  • Brändin takana: Mehiläinen – elämä tehtävänä
  • Vaikutamme: Global Marketer Weekin antia

MRKTNG 2-2023

MRKTNG 2-2023

Kannen kuva: Sherpa

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

5 × 5 =