Facebook ja Instagram: uusi ohjeistus mainostajille

Meta

Meta tiedottaa omilla sivuillaan EU:n Digital Services Act (DSA) -sääntelyvaatimusten edellyttämistä muutoksista Facebook- ja Instagram-mainonnassa.

Alkaen maanantaina 5. kesäkuuta 2023 mainostajia, jotka kohdistavat mainoksensa Facebookissa ja Instagramissa EU:hun, siihen liittyville alueille tai valitulle maailmanlaajuiselle alueelle, pyydetään antamaan tietoja siitä, kuka hyötyy mainoksesta (eli ”edunsaaja”) ja kuka maksaa mainoksesta (eli ”maksaja”) mainosryhmätasolla.

Tämä tieto voidaan syöttää vapaaehtoisesti Marketing API:ssa 16. toukokuuta alkaen ja vapaaehtoisesti Ads Managerissa 5. kesäkuuta alkaen. Kuitenkin edunsaaja- ja maksajatiedot vaaditaan kaikilla mainosten ostosivustoilla 21. kesäkuuta 2023 alkaen, muuten mainoksia ei voida julkaista.

Elokuun loppuun mennessä edunsaaja- ja maksajatiedot näytetään Ad Libraryssä ja Ad Library API:ssa kaikille mainoksille, jotka on luotu 22. kesäkuuta 2023 tai sen jälkeen, ja jotka toimitetaan EU:hun. Meta näyttää mainostajille myös mainoksen luovan sisällön ja sivun, jolta mainos on ajettu, mainoksen ajankohdat, toimitustiedot ja mainostajien tekemät kohdistusvalinnat.

Meta kannustaa mainostajia lukemaan tämän artikkelin Business Help Centerissä ja News for Developers -blogin lisäohjeiden saamiseksi.

Lähde: Meta

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

fourteen − 1 =