Amazonin tuotehaku uudistuu Bloombergin mukaan interaktiiviseksi kokemukseksi, jonka avulla ostajat voivat vertailla tuotteita ja saada henkilökohtaisia suosituksia sekä vastauksia tuotekysymyksiin.
Oli odotettua, että Amazon haluaa hypätä generatiivisen tekoälyn kelkkaan, erityisesti kun myös Google testaa tapoja sisällyttää teknologiaa omaan ostokokemukseensa.
Keskustelevan elementin lisääminen hakutoimintoon voi auttaa Amazonia parantamaan ostokokemusta ja korjata Amazonin liian mainospainotteisiksi koettuja hakutuloksia.
PowerReviewsin huhtikuussa tekemän kyselyn mukaan noin puolet Yhdysvaltain kuluttajista aloittaa ostosmatkansa Amazonilla. Kolme neljästä pk-yrityksestä ja 65 % alustalla myyvistä suuryrityksistä maksaa Amazonille sponsoroiduista tuoteluetteloista.
eMarkterin mukaan Amazonin hakutoiminnon muutos voikin heikentää Amazonin mainosliiketoimintaa ja kauppiaita, jotka ovat oppineet luottamaan siihen, että käytettävissä olevalla mainostilalla voidaan tehokkaasti tavoittaa kuluttajia.
Lähde: eMarketer
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.