Suomalainen markkinointiviestintätoimisto Superson suunnitteli ja toteutti Amazon Prime Videolle brändikampanjan 450 miljoonan kuluttajan yleisölle Kaakkois-Aasiassa.
Kyseessä on Supersonin koko kymmenvuotisen historian suurin projekti, kertoo yritys tiedotteessaan tänään. Prime Videon juuri käynnistynyt brändikampanja toteutetaan samaan aikaan Indonesiassa, Filippiineillä ja Thaimaassa.
Kampanjan luovana ideana on viedä katsoja kiertueelle Prime Video -palvelun sisälle. Kiertueen oppaana toimii kunkin markkina-alueen julkkis, joka esittelee laajasti palvelun kiinnostavimmat sisällöt.
Superson voitti Prime Videon asiakkaakseen Singaporessa pidetyssä kilpailutuksessa.
”Asiakkaan vakuutti se, että Supersonin luovassa ehdotuksessa kampanja räätälöitiin kullekin markkinalle ja kielialueelle sopivaksi. Tämä onnistui, koska tiimiin oli kerätty spesialistiverkostostamme paikallista luovaa osaamista ja markkinatuntemusta kustakin kohdemarkkinasta”, kertoo Supersonin Singaporen toimiston Managing Partner Antti Toivonen.
Vaikka Singapore on väkimäärältään pieni vain noin Suomen kokoinen maa, on sen markkinapotentiaali koko Aasian alueen liiketoiminnan keskittymänä moninkertainen. Superson avasi toimiston Singaporessa vuonna 2019. Supersonin spesialistiverkostoon kuuluu yhteensä reilut 600 markkinoinnin asiantuntijaa Suomessa ja kansainvälisesti.
”Singapore toimii valtavana markkinoinnin hubina, jossa toimii lukuisia isojen kansainvälisten yritysten Aasian ja Tyynenmeren alueen pääkonttoreita, ja josta käsin johdetaan paljon kansainvälistä liiketoimintaa. Singaporessa kilpailemme käytännössä kaikkia suuria markkinointiviestintäalan kansainvälisiä jättejä vastaan”, jatkaa Toivonen.
”Kyseessä on Supersonin koko kymmenvuotisen historian suurin projekti, ja laadullisesti olemme lopputuloksesta todella ylpeitä. Tietääksemme kyseessä on samalla suurin suomalaisen markkinointiviestintätoimiston saama kansainvälinen toimeksianto ulkomaalaiselle asiakkaalle. On täysin ainutlaatuista, että suomalaislähtöinen toimisto pääsee toteuttamaan tämän kokoluokan kansainvälistä projektia. Meille tämä on konkreettinen todiste siitä, että kehittämällämme spesialistimallilla voi menestyä markkinointialan kansainvälisessä kärkikastissa”, iloitsee Supersonin Managing Director Teppo Heikkinen.
Projektin laajuutta kuvaa esimerkiksi se, että mainosfilmien tuotannossa Jakartassa työskenteli yli 350 henkilöä ja pelkästään valokalustoa tarvittiin neljään suureen studioon yli 3 000 kiloa, tai 20 rekallista.
Thaimaaseen, Indonesiaan ja Filippiineille räätälöidyillä mainosfilmeillä esiintyvät paikalliset suositut julkisuuden henkilöt, kuten näyttelijä ‘Pae’ Arak Amornsupasiri, koomikko Dustin Tiffani sekä YouTube-vaikuttaja Mimiyuuuh.
Mainoselokuvan tuotantoyhtiönä toimi indonesialainen Baliprod ja ohjaajana Ray Pakpahan. Luovina johtajia työskentelivät Superson-spesialistit Nicha Jaroensuk (Thaimaa), Adyasa ”Acha” Devindra ja Patricia Wiroreno (Indonesia) sekä I-van Policarpo (Filippiinit) sekä vastaavana luovana johtajana Supersonin Antti Toivonen.
Kuva: Amazon Prime
Lisätietoja:
Teppo Heikkinen, Managing Director, Superson, teppo.heikkinen@superson.fi, puh. +358 400 245 816
Antti Toivonen, Managing Partner, Creative Director, Superson, antti.toivonen@superson.co, puh. +65 9723 1241.
Vuonna 2012 perustettu Supersonin toiminta perustuu spesialistimalliin. Superson tuo yritysten avuksi itsenäisistä osaajista koostuvat tiimit ja auttaa brändejä menestymään markkinointiviestinnässään. Superson palvelee asiakkaitaan Helsingin ja Singaporen toimistojen kautta. Suurimpia asiakkaita ovat mm. Fiskars, Wärtsilä, Merck, Google sekä Amazon Prime Video. www.superson.co
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.