WFA ja GARM: uusi ohjeistus disinformaation torjumiseen

Disinformaatio

EU Code of Practice on Disinformation pyrkii vähentämään verkossa esiintyvää disinformaatiota ja sen avulla tehtävää liiketoimintaa.

Ohjeistuksen takana ovat markkinoijien globaali edunvalvoja WFA, Euroopan komissio sekä toimialan yhteistyöelin GARM (Global Alliance for Responsible Media), johon kuuluvat myös suurimmat verkkoalustat kuten YouTube, Twitter ja Meta.

Myös brändit voivat ottaa käyttöön työkaluja, joilla vähennetään mainosinvestointien roolia disinformaation rahoittamisessa.

Ohjeistuksen voi ladata Euroopan komission sivulta.

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

3 × 3 =