Nyt on aika tehdä näkyväksi ja ymmärrettäväksi supervoimamme luovuus, jolla voimme vauhdittaa Oy Suomi Ab:n kehitystä ja kasvua, sekä lisätä muiden ymmärrystä erityisyydestämme luovuuden ja kasvun edistämisen ammattilaisina.
Meillä on kyky nähdä näkymätön. Halu ja kyky tehdä asioita paremmin. Olemme uteliaita ja näemme uhkien sijaan mahdollisuuksia. Vieläkö mietit, oletko merkityksellinen?
Mitä luovuus on?
Lukuisat tutkimukset ja selvitykset korostavat luovuuden merkitystä työelämässä. Maailman ja työelämän muutosvauhdin kiihtyessä ja monimutkaistuessa löydökset ja luovuuden merkitys eivät yllätä. Mutta mitä luovuus on? Onko sitä meissä kaikissa? Millaista luovuutta meissä piilee? Entä yrityksissä ja työelämässä? Miten ylläpitää luovuutta, puhumattakaan sen kehittämisestä? Voisiko luovuus olla meidän jokaisen tulevaisuuden supervoima, jos vain ymmärtäisimme paremmin, mistä luovuudessa oikeastaan on kyse?
Luovuudesta kilpailuetu Oy Suomi Ab:lle
Elämme ja työskentelemme maailman turvallisimmassa maassa ja tutkimusten mukaan olemme myös maailman onnellisin kansa. Mikä voisi olla parempi kasvualusta luovuudelle? Miksi emme tekisi luovuudesta Oy Suomi Ab:n kilpailuetua? Me markkinoinnin ammattilaiset voimme kaivaa viimeistään nyt kaapeistamme luovuuden viittamme ja vetää se ylpeänä yllemme.
Tunnista ja tunnusta luovuus
Vain tunnistamalla luovuuden ominaisuuksia voi ymmärtää luovuutta paremmin. Ja sen jälkeen myös arvostaa syvemmin – Saattakaamme siis toisemme työelämän yhteiselle luovuuden kartalle. Käynnistäkäämme yhdessä liike, jolla ensimmäistä kertaa koskaan Suomen historiassa pääsemme sukeltamaan luovuuden anatomiaan. Samalla luomme yhteisen tavan sanoittaa luovuutta toimialasta riippumattomasti, tunnistamme ja tunnustamme luovuuden uudella tavalla.
Miten mukaan?
Pääset testaamaan oman luovuutesi osoitteessa www.luovuusindeksi.fi. Kutsu myös kollegasi, työyhteisösi ja ystäväsi mukaan jakamalla heille tämä blogi. Jokaisen osallistuminen on tärkeä ja auttaa meitä ymmärtämään, millaista luovuutta Oy Suomi Ab:lla on, ja miten voisimme hyödyntää sitä muuttuvassa maailmassa laajemmin ja paremmin.
Voit seurata luovuuden liikettämme koko vuoden MRKTNG-digilehdestä, sekä osoitteessa www.mrktng.fi/luovuus. Vuoden aikana sukellamme myös eri alojen yrityksiin, jotta ymmärrämme entistä syvemmin luovuutta erityisesti työyhteisöjen ja yritystason kehittymisen kannalta.
Mitä saat luovuuden lähettiläänä?
Osallistuttuasi kyselyyn, saat paluupostissa kattavan analyysin oman luovuutesi anatomiasta ja loistavan työkalun itsetuntemuksesi syventämiseen ja kehittämiseen luovuuden osalta, sekä siihen, miten sanoittaa omaa luovuuttasi, vaikka työnhaussa. Uskomme vahvasti, että samalla kun luovuus lisääntyy organisaatioissa, myös työhyvinvointi lisääntyy.
Kiitos kun olet mukana!
Sanna Laakkio
toiminnanjohtaja
MARK Suomen Markkinointiliitto ry
www.markkinointiliitto.fi
www.markme.fi
Jaa ajatuksesi luovuuden merkityksestä työelämässä! Haluamme nostaa vuoden aikana kattavasti erilaisten alamme ammattilaisten ajatuksia tästä meille niin kovin rakkaasta aiheesta – tarjota luovuuden lähettiläillemme alusta jakaa omia ajatuksia ja oivalluksia. Luovuuden kirkkaat ajatukset löydät jatkossa osoitteesta mrktng.fi. Ota yhteyttä, jos haluat ryhtyä lähettilääksemme!
- Tiedätkö innovaatiokyvykkyytesi ja oman luovuutesi anatomian? Kohta tiedät! Vastaa kysymyksiin ja saat kattavan analyysin luovuudestasi. Ammatillisen itsetuntemuksesi syventämisen mahdollistaa Luova työelämä 2030 -hanke.
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.
LUOVA TYÖELÄMÄ 2030 -hanke
Hanketta johtaa MARK Suomen Markkinointiliitto ry ja se on osa TYÖ2030-ohjelmaa. Kumppaneina hankkeessa ovat Marketing Finland, Teknologiateollisuus, Tivia, Henry, TEK, VTT ja Aalto. Viestintäkumppanina Grundlage. Asiantuntijana hankkeessa toimii Yellow method. Hanke jakautuu vuoden 2022 aikana kolmeen päävaiheeseen: Yksilötason testi, selvitys, mallit ja oppiminen, yritys- ja yhteisötason mallit ja oppiminen, yleiset mallit ja yhteiskunnallinen vaikuttaminen.