Viestimainokset, eli Message Ads & Conversation Ads poistuvat käytöstä EU-alueella tammikuun 2022 aikana.
LinkedInin viestimainosformaatit Message Ads ja Conversation Ads rinnastetaan jatkossa sähköpostimarkkinointiin, joten ne edellyttävät GDPR:n mukaista suoramarkkinointilupaa.
Mitä tämä tarkoittaa mainostajille?
– 15. joulukuuta 2021 alkaen ei ole enää mahdollista luoda uusia EU-alueelle kohdennettuja viestimainoskampanjoita.
– Jo käynnissä olevat EU-alueelle kohdennetut viestimainokset lakkaavat toimimasta lakkaavat toimimasta 10. tammikuuta 2022.
– EU:n ulkopuolelle kohdennetut viestimainokset ovat edelleen saatavilla ja toimivat kuten aiemminkin.
Mitä kannattaa tehdä, jos viestimainoskampanja on jo käynnissä tai olet suunnitellut sellaisen tekeväsi?
– Päivitä viestimainoskampanjoiden kohderyhmistä EU-maat pois, jolloin voit jatkaa viestimainosten käyttämistä EU:n ulkopuolella.
– Vaihda EU-alueelle suunnattujen viestimainoskampanjoiden mainosmuoto esimerkiksi kuva-, karuselli- tai videoformaattiin.
Lähde: Fonecta
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.