Vetoomus: ilmastoa koskevaa disinformaatiota on torjuttava

Globaali brändien verkosto CAN vetosi poliitikkoihin ja digimainonnan alustoihin, jotta vääristellyn tiedon levittäminen ilmastonmuutoksesta saadaan kuriin.

Avoimessa kirjeessä yli 250 brändin ja järjestön verkosto Conscious Advertising Network (CAN) kritisoi sitä, että lukuisilla verkkosivustoilla ja alustoilla näkyvällä mainonnalla osaltaan edistetään ilmastoa koskevaa disinformaatiota.

Allekirjoittajat edellyttävät COP26-tilaisuuteen osallistuneilta päättäjiltä toimenpiteitä: tarvitaan esimerkiksi tavoitteille yhteinen määrittely sekä kansainvälinen yhteistyö väärän tiedon torjumiseksi.

Kirjeessä vedottiin myös Metan, Googlen, Twitterin, TikTokin, Pinterestin ja Redditin toimitusjohtajiin, jotta yritykset muuttaisivat toimintaansa koskien sivustojen ja palveluiden sisältöä, algoritmeja ja mainontaa, kun kyse on ilmastoa koskevasta disinformaatiosta.

Lokakuussa Google kertoi puuttuvansa ilmastokriisin kieltäjien mainostuloihin alustoillaan.

Lähde: WFA

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

16 − seven =