Globaali selvitys työelämän haasteista markkinointialalla

Laatuaan ensimmäinen markkinointialalla tehty tutkimus DEI Census kertoo haasteista työelämän tasa-arvossa ja monimuotoisuudessa.

DEI tulee sanoista Diversity, Equity and Inclusion, monimuotoisuus, oikeudenmukaisuus ja inkluusio.

Alustavien tulosten mukaan tavallisimmat syrjinnän muodot perustuvat ikään ja perhestatukseen. Naiset ja etniset vähemmistöt kokevat mm. syrjinnän ja vähättelevän käytöksen selvästi miehiä vahvemmin. Myös palkkatasossa löytyy huomattavia eroja sukupuolten välillä.

Markkinoinnin toimiala on kuitenkin keskimäärin muita toimialoja paremmalla tasolla: esimerkiksi inkluusion saama indeksi on toimialoista korkein 64 %, kun se on toiseksi parhaalla terveydenhoidon toimialalla 60 %.

Tulokset perustuvat  yli 10 000 vastaukseen 27 eri alueelta. Tutkimus tehtiin kesällä 2021.

Tutkimuksen teetti the World Federation of Advertisers (WFA) yhteistyössä seuraavien järjestöjen ja yritysten kanssa: EACA, Voxcomm, Cannes Lions, Advertising Week, Effies, GWI, Campaign, IAA sekä tutkimusyritys Kantar.

The Global DEI Census – Preliminary results

Lisätietoja WFA

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

16 − eleven =