Kantarin globaalin selvityksen mukaan selvä enemmistö markkinoijista sanoo kasvattavansa online-videomainontaa, vaikuttajamarkkinointia ja somemainontaa.
Kyselyyn vastasi yli 900 markkinoijaa ympäri maailmaa. Luvut eivät ennusta mainoskanavien kasvun suuruutta vaan kertovat erotuksen mainospanostusten kasvattajien ja vähentäjien kesken.
- Perinteisistä mainoskanavista parhaiten pärjäisivät tutkimuksen mukaan tv-mainonta ja ulkomainonta, ja eniten vähentäjiä on printtimainonnassa.
- WARCin mukaan trendin hyötyjiä voivat olla etenkin YouTube, Instagram and TikTok, joilla videot, sisällöntuotanto ja sosiaalisuus ovat vahvoja elementtejä.
- Kuluttajat pitävät Kantarin laajan kyselyn mukaan eniten mainonnasta TikTokin alustalla.
- Markkinoijista 70 % pitää TikTokia innovatiivisena, mutta vain neljännes pitää sitä luotettavana mainosalustana.
Lähde: Kantar, WARC Data
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.