Kiinan uusi tietosuojalaki astuu voimaan marraskuussa

The Personal Information Protection Law (PIPL) edellyttää luvan saamista kaikkien henkilökohtaisten tietojen käyttöön.

Poikkeuksena on avoimesti saatavilla oleva tieto. Käyttäjille on myös annettava mahdollisuus kieltäytyä käyttäytymisen perusteella kohdistetusta mainonnasta. Lisäksi laissa määritellään miten henkilötietoja voidaan siirtää maiden välillä.

Lisäksi Kiinan viranomaiset esittävät tiukempaa sääntelyä kilpailunrajoitukseen. Toteutuessaan sääntely vaikuttaisi merkittävästi mm. verkkoalustojen algoritmien ja datan käyttöön, tuotearviointeihin ja kilpailijan tuotteiden virheelliseen esittämiseen.

Lähde: WFA

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

5 × five =