Les Binet ja muut huiput esiintyivät Toisen seminaarissa – katso kasvua tuovat videot tästä

Jos tästä etäpalaveriaikakaudesta pitää jotain myönteistä löytää, liittyy se webinaareihin. Nyt kun maailman suurimmat markkinoinnin tähdet löytävät tiensä myös suomalaisiin tilaisuuksiin. Sellaisiin kuten webinaarina loppukeväästä järjestetty ToinenPHD:n Kasvuseminaari.

Tilaisuuden teemana oli, kuinka brändit kasvavat ja miten se saadaan tapahtumaan nopeammin. K-Raudan markkinointia johtava Jonna Nummela K avasi K-Raudan huimaa kasvua ja nosti keskeisimmiksi syiksi panostukset asiakassegmentointiin, sekä ostopolun yhä tarkemman mallintamiseen. Nämä luovat pohjan selkeälle markkinointistrategialle. Nummela tunnetaan väsymättömänä luovuuden puolesta puhujana ja sitä hän oli myös Toisen seminaarissa. Nummelan mukaan tehokkain tapa parantaa markkinointi-investointien tuottoa on kiinnostava sisältö. Samalla se rakentaa sisäistä innostusta.

Toinen huima kasvaja suomalaisessa liike-elämässä on ollut jo 25 vuoden ikään ehtinyt Benecol. Raision markkinointijohtaja Mikko Lindqvist mainitsi heidän kasvun syitä olevan jatkuvat panostukset kokeiluun. Tämä näkyy muun muassa laajana määränä erilaisia Benecol -tuotteita, sekä yllättävän kovana verkkokauppatekemisenä. Jo neljännen Benecolin myynnistä tulee

ToinenPHD:n luova johtaja Jani Halme avasi data-avusteisen luovuuden mahdollisuuksia. Hän kuvasi että data-aikakauden ensimmäinen näkyvä vaihe oli raju kohdentamisen lisääntyminen, jota seurasi nyt käynnissä oleva markkinointipanostusten mallintamisen aikakausi. Halmeen mukaan nyt siirrytään datapelissä luovuuden aikakaudelle, jolle ominaista on erilaisten luovaa suunnittelijaa auttavien järjestelmien yleistyminen.

Tilaisuuden pääpuhuja oli legendaarinen Les Binet, yksi aikamme tunnetuimmista markkinoinnin ammattilaisista.  Kasvun kulmakivistä puhunut Les Binet työskentelee tällä hetkellä Lontoossa adam&eveDDB:ssä tittelillä Head of Effectiveness.

Binet painotti, että on tärkeää ymmärtää markkinoinnin vaikuttavuuden ja markkinoinnin tehokkuuden erot. Markkinoinnin vaikuttavuudella haetaan liiketoiminnan maksimaalista kasvua, kun taas markkinoinnin tehokkuudella haetaan kasvua mahdollisimman halvalla, parhaalla mahdollisella hyötysuhteella. Tässä on merkittävä ero.

Ohessa puheenvuorojen tallenteet katsottavaksesi. Make the Leap!

Katso tallenteet

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

19 − three =