Alkoholimarkkinoinnin rajoitukset maailmalla

Useat maat toivovat lisärajoituksia alkoholin markkinointiin mm. urheilutapahtumissa.

Muun muassa Slovenia ja Uruguay ilmoittivat äskettäisessä The World Health Assemblyn kokouksessa haluavansa alkoholille vastaavanlaista sopimusta kuin WHO Framework Convention on Tobacco Control, jonka on allekirjoittanut jo 168 maata. Siinä puututaan mainontaan, myynninedistämiseen ja sponsorointiin tupakkatuotteiden käytön vähentämiseksi erityisesti alaikäisten keskuudessa.

Tuore tutkimuksiin pohjautuva OECD:n raportti tukee alkoholimainonnan rajoituksia. Raportissa kritisoidaan mm. mainonnan tehotonta itsesääntelyä sekä alkoholijuomien näkymistä urheilutapahtumissa.

Lähde: WFA

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

15 − 10 =