Pinterestin mainostulot kasvoivat viime vuoden viimeisellä neljänneksellä peräti 76 %.
Snapchatin kasvuvauhti oli lähes samaa luokkaa (62 %). Pinterestin menestyksen takana kerrotaan olevan keskittyminen verkkokauppaan sekä laajentuminen uusille markkinoille.
Facebookin ja Twitterin mainostulot elpyivät myös nopeasti kevään pudotuksen jälkeen, kasvua molemmilla noin 30 % edellisvuodesta. Twitter on lanseerannut uusia mainosmuotoja ja panostanut mainosten kohdentamiseen ja bränditurvallisuuteen.
Mainostuloissa Facebook oli viime vuonnakin somekanavien ylivoimainen ykkönen:
- Facebook 84,2 mrd. $
- Twitter 3,2 mrd. $
- Snapchat 2,5 mrd. $
- Pinterest 1,7 mrd. $
Katso artikkeli.
Lähde: WARC
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.