Phil Thomas : mistä innostut juuri nyt?

Cannes Lionsin johtaja Phil Thomas inspiroituu ihmisluonnon tutkimisesta, markkinoinnin tuloksellisuudesta ja Cannes Lions -tapahtuman kansainvälisestä ilmapiiristä.

Kirjat:

A Tale Of Two Cities, Charles Dickens
Sapiens, Yuval Harari

On pakko valita kaksi kirjaa. Fiktiota ja faktaa. Avaimet ihmisluonnon ymmärtämiseen tarjoaa parhaiten Dickensin A Tale Of Two Cities. “It is a far, far better thing that I do, than I have ever done” – kirjan kuuluisan viimeinen lauseen ajattoman merkityksen ymmärrät vain luettuasi kirjan.

Harari puolestaan kuvaa taidokkaammin ja selkeämmin kuin kukaan muu ihmisen matkan heimoyhteisöistä kansallisvaltioihin.

Tapahtuma:


Luonnollisesti Cannes Lions. Miksi? Kun tapaat tapahtuman päivien aikana luovia ihmisiä Argentiinasta, Australiasta, Sri Lankasta, Japanista, kaikkialta maailmasta, tapahtuu taikoja. Kun siihen lisätään vielä Cannesin aurinko ja ilmapiiri, niin käsissäsi on maailman paras tapahtuma. Se nyt vaan on totta!

canneslions.com

Sivusto:

Tapa, jolla yritys kiihdytti pois sanomalehtialan bisnesmallin romahduksesta, oli tavallaan hyvin yksinkertainen: keskity journalismiin. Investoimalla ydinajatukseen, siihen miksi olet olemassa, menestys kyllä seuraa. Ja niin kävi. The New Good Times.

nytimes.com

Ilmiö:

On yhä ilmeisempää, että markkinoinnin tuloksellisuus on vääjäämättömästi liitoksissa luovuuteen. Lions on työskennellyt arvostetun tehokkuusasiantuntijan, Peter Fieldin, kanssa. Hän on todistanut syy-yhteyden luovuuteen sitoutumisen ja tuloksellisuuden välillä. Yksinkertaista mutta toimivaa.

Artikkeli on julkaistu MRKTNG-lehdessä.

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

14 − 3 =