AdProfit 2019: Sweet Suite by Valio Jäätelöfabriikki

Valio Jäätelöfabiikin Sweet Suite -kampanja loi kokonaisvaltaisen elämyksen somevaikuttajille.

Tavoitteet 

Luoda Valio Jäätelöfabriikki -brändistä puheenaihe milleniaali-sukupolven naisille sekä kasvattaa preferenssiä, kokeilua ja käyttöuseutta laajemmin herkuttelujäätelösyöjissä. 

Idea/insight

Some-aktiivit milleniaalit potevat usein FOMO eli Fear Of Missing Out -tuskaa: kaikilla muilla ja jossain muualla näyttää aina olevan paljon hauskempaa ja ihanampaa – ainakin instafeedien perusteella. Perinteisen mediamainonnan sijaan heitä innostaa uudet ja ihanat kokemukset, joista he voivat luoda puheenaiheita omissa verkostoissaan.  

 Toteutus 

Loimme Sweet Suiten – maailman instagrammattavin jäätelöelämyksen, jota yksikään kohderyhmästä ei halua missata ja jossa yhdistyi ajankohtainen staycation-trendi. 

Merkitseehän jäätelö monelle hengähdystaukoa, kuin ”minilomaa” arjesta.  

Maksullinen hotellihuone Klaus K:ssa muotoilitiin kokonaisvaltaisesti jäätelöstä nauttimiseen. Tämän jäätelönsyöntielämyksen jokainen yksityiskohta suunniteltiin niin, että se suorastaan pakotti kuvaamaan ja jakamaan otoksensa sosiaalisessa mediassa – Sweet Suite oli siis kaikkien milleniaalien ja sosiaalisen median vaikuttajien märkä uni. 

 Tuloksia 

Sweet Suite varattiin loppuun yhdessä yössä. Yhdellä hotellihuoneella saatiin kohderyhmään osuva ja samalla maailmanlaajuinen ansaittu näkyvyys, joka jatkui vielä poikkeuksellisen pitkälle ajalle aina maaliskuusta vuoden loppuun asti  

Potentiaalinen tavoittavuus 200,1 milj., Instagram engagement 92 000, PR-arvo 6,94 M €. Preferenssi yli tuplaantui 6 kk aikana, kokeilu +14 %-yksikköä, käyttöuseus +10 %-yksikköä. 

Asiakas: ”Tätä projektia tehtiin alusta asti aidosti yhdessä suurella sydämellä. Tuntui, että jokainen työskenteli yhteisen tavoitteen eteen ja töitä tehtiin, kuin olisimme rakentaneet Sweet Suitea itsellemme. Tässä tiimissä ymmärrettiin erinomaisesti se, että vahvojen kuluttajabrändien rakentamisessa on kysymys lukemattomista, pienistä yksityiskohdista. Uskoimme tähän ideaan vahvasti, mutta huikea vastaanotto ja pitkäaikainen innostus Sweet Suitea kohtaan yllättävät meidät yhä.” 

Case-video

Asiakas: Valio / Valio Jäätelöfabriikki
Toteutus: SEK, Dagmar, Studio Plenty  

 

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

seven − four =