Lakialoite alle 16-vuotiaiden vaikuttajien oikeuksien vahvistamisesta etenee Ranskassa.
Toteutuessaan laki koskisi mm. somevideoilla esiintyviä alle 16-vuotiaita vaikuttajia. Lakimuutoksella pyritään siihen, että lasten suostumus on varmistettu ja videoista saatavat tulot ovat myös verottajan tiedossa. Hanketta on edistetty vuodesta 2018, jolloin tv-dokumentissa tuotiin esille ”kidfluencerien” kaupallinen hyväksikäyttö.
Ranskan leluteollisuus otti vuoden alussa käyttöön itsesääntelyn, joka ohjeistaa leluvalmistajia vaikuttajamarkkinoinnin ohjeiden ja asianmukaisten työolojen noudattamiseen.
Lähde: WFA
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.