Tämän vuoden MRKTNG Dayn teema oli Do good with marketing – rakennetaan markkinoinnilla parempaa maailmaa.
Markkinoinnilla voidaan edistää tasa-arvoa, vähentää stereotyyppistä viestintää, parantaa vähemmistöjen näkyvyyttä, osallistua erilaisiin sosiaalisiin ja ekologisiin hankkeisiin sekä mm. ohjata kulutustamme kestävämpiin vaihtoehtoihin.
World Federation of Advertisersin (WFA) lanseeraama, jo kymmenen vuotta kestänyt Better Marketing -tutkimushanke on myös osaltaan ohjannut ja innoittanut brändejä paremman markkinoinnin tekoihin, joilla kuluttajien hiipuva luottamus markkinointiin ja mainontaan saadaan palautettua.
Kysyimme tapahtuman puhujilta, mitkä ovat heidän lupauksiaan markkinoinnin hyviksi teoiksi. Videolla kuulemme monipuolisen valikoiman lupauksia mm. hyvien esimerkkien levittämisestä (Jon Wilkins, Karmarama), rohkeuden ja rehellisyyden edistämisestä (Belinda Smith, Electronic Arts), kuuntelusta ja nöyrästä asenteesta (Rik Haslam, BrandPie), Itämeren suojelun tukemisesta (Roleff Kråkström, Moomin Characters) sekä kuluttajien ymmärryksen parantamisesta (Johanna Jäkälä, Finnair.)
Haastamme kaikki suomalaiset markkinoijat kertomaan omista vaikuttavista markkinointiteoistaan ja tarjoamme samalla mahdollisuuden kertoa niistä ensi vuoden MRKTNG Dayssä. Lähetä viestisi meille info@marketingfinland.fi
#MRKTNGDay #dogoodwithmarketing #socialresponsibility #everydayactivism
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.