Personointi toimii verkossa – kohtuudella käytettynä

Adoben tuoreen tutkimuksen mukaan jopa kolmasosa kuluttajista voisi tehdä heräteostoksen, jos brändin tarjoama sisältö on heille personoitua.

Kilpailu asiakasuskollisuudesta on lisännyt yksilöityjen asiakaskokemusten tarjoamista verkossa. Räätälöityjä sisältöjä tuotetaan nopealla tahdilla eri kanavissa. Adoben tuoreessa kyselytutkimuksessa selvitettiin kuluttajien näkemyksiä personoidusta sisällöstä. Tutkimukseen vastasi tuhat kuluttajaa Yhdysvalloista.

Tutkimus kertoo, että kuluttajat käyttävät keskimäärin lähes yhdeksän tuntia päivässä digitaalisten sisältöjen parissa. He eivät hyväksy huonoa käyttäjäkokemusta, ja jopa yli puolet vastaajista kertoi sulkevansa verkkosivun, jos se latautuu liian hitaasti. Videosisältö saa puolet vastaajista pysymään sivulla, mutta puolet vastaajista kertoi myös poistuvansa sivustolta, jos videon laatu on huono.

Personoitu sisältö selvästi lisää kuluttajien ostohaluja: puolet vastaajista kertoi ostavansa todennäköisemmin brändiltä, joka tarjoaa personoitua sisältöä. Kolmasosa kuluttajista voi tehdä heräteostoksen, jos brändin tarjoama sisältö on heille personoitua.

Liika on liikaa personoinnissakin

Jopa 82 % kuluttajista sanoi lopettavansa yritykseltä ostamisen, jos sen tarjoama sisältö tuntuu liian personoidulta. Kaksi kolmasosaa luottaa tietonsa yritysten käyttöön, mutta toisaalta jopa 80 % nuorimmista kuluttajista säätää yksityisyysasetuksiaan suojatakseen tietojaan.

Viimeaikaisista kohuotsikoista huolimatta kuluttajat tuntuvat yhä luottavan sosiaaliseen mediaan: 66 % vastaajista sanoi luottavansa sosiaalisen median palveluihin.

 

Lähde: Adobe

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

twelve − four =