Kuluttaja-asiamiehen uusi vaikuttajamarkinointilinjaus on julkaistu

Vaikuttajamarkkinoinninohjeistukset eivät ole pysyneet kehityksen mukana, ja siksi Kuluttaja-asiamies on luonut uuden vaikuttajamarkkinoinnin linjauksen, jota myös Mainostajien Liitto on ollut mukana työstämässä.

Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki pitää yhteneviä sääntöjä tärkeinä: ”Yrityksille tärkeintä on saavuttaa kuluttajien luottamus. Brändit eivät halua ohjata tarkoituksellisesti kuluttajaa harhaan tekemällä piilomainontaa. Vaikuttajamarkkinoinnin määrä on kasvanut räjähdysmäisesti, mutta alan sääntely ei ole pysynyt mukana. Sääntöjä on löytynyt monesta eri lähteestä, ja ne ovat olleet jopa keskenään ristiriidassa. Kuluttaja-asiamiehen vaikuttajamarkkinointilinjaus selkeyttää pelisääntöjä, ja me Mainostajien Liitossa suosittelemme näiden ohjeiden noudattamista”.

Katso linjaus täällä

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

6 − 4 =