UN Women -organisaation ja markkinoijien yhteistoimintaelin Unstereotype Alliance on rantautunut Brasiliaan.
Brasilian markkinoijat, mainostoimistot, mediatalot ja muut toimialan sidosryhmät pyrkivät yhdessä edistämään monipuolisempien, tasa-arvoisten sukupuoliroolien esittämistä markkinoinnissa. Ensimmäisten toimijoiden joukossa ovat mm. Unilever ja Mastercard.
Allianssin toimenpiteitä ovat tapaamisten ja työryhmien lisäksi mm. uusi verkkopalvelu, jonne kootaan teemaan liittyviä selvityksiä ja kampanjaesimerkkejä.
”Haluamme puuttua muun muassa häirintään, tiedostamattomiin ennakkoasenteisiin, palkkaeroihin ja kotityön aliarvostukseen”, sanoo Adriana Carvalho Unstereotype Alliancesta.
Lähde: WFA
VISION
The Unstereotype Alliance has the vision of an unstereotyped world. Convened by UN Women, the United Nations entity for Gender Equality, the Alliance brings together partners and seeks to collectively use the advertising industry as a force for good to drive positive change all over the world. The Alliance contributes to empowering women in all their diversity (race, class, age, ability, ethnicity, religion, sexuality, language, education, etc.) and addressing harmful masculinities to help create a gender equal world.
MISSION STATEMENT
The Unstereotype Alliance is a thought and action platform that seeks to eradicate harmful gender-based stereotypes in all media and advertising content.
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.