Finnairin jouluhaaste nousi WeChatin Top 3 -kampanjaksi

Finnairin jouluhaastekampanja ylsi kiinalaisen sosiaalisen median palvelu WeChatin kymmenen parhaan globaalin kampanjan listalla sijalle kolme.

Yli miljardin käyttäjän WeChat arvioi menestystä kampanjaan sitoutumisen eli tykkäysten, kommenttien ja jakojen määrällä.

Finnairin kampanjassa kysyttiin, mitä ihmiset voisivat antaa pois tarjotakseen jollekin hyvän mielen. Tutkitusti antaminen tekee ihmisen onnelliseksi, ja siksi Finnair halusi saada ihmiset miettimään, mikä joulussa oikeasti on tärkeää. Kyseessä on hyvin matalan osallistumiskynnyksen kampanja, jossa riittää jo pelkkä ajatus ja sen jakaminen.

On upeaa päästä tälle listalle globaalien jättien joukkoon. Mieltä lämmittää erityisesti se, että haasteemme on selvästi puhutellut ihmisiä, jolloin se on levinnyt viraalisti yhtä isoksi kuin näiden mammuttibrändien kampanjat. On myös hienoa, että lähes kaikki tarinat liittyvät lähimmäisten auttamiseen tai muihin immateriaalisiin asioihin, joten olemme onnistuneet herättämään juuri oikeanlaisia ajatuksia. Tämä sopii myös hyvin meidän arvoihimme, toteaa Finnairin Senior Brand and Marketing Manager Hanna Seppä.

Finnairin jouluhaasteen kampanja on toteutettu Finnairin ja Mirum Helsingin yhteistyönä. Mediatoimistoina toimi Dagmar.

Katso koko lista voittajista.

 

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

fifteen − four =