Markkinoijat ja mediatoimistot panostavat entistä vahvemmin mobiilisovelluksissa kuten peleissä näkyvään mainontaan (in-app advertising) hyvän kohdennettavuuden ja paremman ROI:n ansiosta.
Tuoreen selvityksen mukaan myös kuluttajien sitouttaminen on applikaatioiden mainoksissa paremmalla tasolla kuin mobiiliselaimen tai tietokoneen selaimen mainoksissa. ROI:n kerrotaan nousevan sovelluksissa jopa 40 %.
Erityisen tehokkaita ovat selvityksen mukaan pelisovellukset, ja suosituimpia mainostyyppejä ovat videot, pelit ja opt-in mainokset.
Selvityksessä oli mukana noin 500 yritystä koostuen brändeistä ja mediatoimistoista kahdeksalla eri toimialalla USA:ssa, Isossa-Britanniassa, Saksassa ja Ranskassa.
Lähde: WARC
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.