Mainonta mobiilisovelluksissa nousussa

Markkinoijat ja mediatoimistot panostavat entistä vahvemmin mobiilisovelluksissa kuten peleissä näkyvään mainontaan (in-app advertising) hyvän kohdennettavuuden ja paremman ROI:n ansiosta.

Tuoreen selvityksen mukaan myös kuluttajien sitouttaminen on applikaatioiden mainoksissa paremmalla tasolla kuin mobiiliselaimen tai tietokoneen selaimen mainoksissa. ROI:n kerrotaan nousevan sovelluksissa jopa 40 %.

Erityisen tehokkaita ovat selvityksen mukaan pelisovellukset, ja suosituimpia mainostyyppejä ovat videot, pelit ja opt-in mainokset.

Selvityksessä oli mukana noin 500 yritystä koostuen brändeistä ja mediatoimistoista kahdeksalla eri toimialalla USA:ssa, Isossa-Britanniassa, Saksassa ja Ranskassa.

 

Lähde: WARC

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.