Euroopan komission uusi ohjeisto Code of Practice on Disinformation on julkaistu ja odottaa allekirjoittajia
Muun muassa toimialan kattojärjestöjen kuten World Federation of Advertisers sekä joidenkin mainosalustojen (mm. Google ja Facebook) Euroopan komission aloitteesta laatima ohjeisto on nyt otettu käyttöön. Sen tarkoituksena on vähentää valeuutisten ja muun disinformaation levittämistä mm. estämällä mainosten näkyminen kyseenalaisilla sivustoilla ja siten vähentämällä niiden mainostuloja.
Mainostajilta odotetaan mm. bränditurvallisuuteen (brand safety) liittyvien työkalujen käyttöä. WFA:n mukaan mainostajien kannattaa allekirjoittaa tämä ohjeisto mm seuraavista syistä:
- voidaan osoittaa konkreettisesti halu verkon uutisoinnin tervehdyttämiseen – sekä ns. suurelle yleisölle että EU:n lainsäätäjille
- vahvistetaan uusi standardi brand safetyn turvaamiseksi
- edesautetaan keskustelua yrityksen brand safetyn parantamiseksi
- allekirjoitus vahvistaa yrityksissä jo mahdollisesti olemassa olevia brand safety -toimenpiteitä
Kysy lisää aiheesta WFA:sta: Catherine Armitage
Code of Practice on Disinformation
Lähde: WFA
Lue myös:
Digimarkkinoinnin kumppanuuksille uudet periaatteet
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.