Facebookin kumppaniluokat poistuvat lokakuussa

Facebook on luopumassa kumppaniluokkien käyttämisestä markkinoiden kohdentamisessa.

Esimerkiksi ostohistoriaa ja demografisia tietoja sisältäviä kumppaniluokkien tietoja ei enää hyödyntää lokakuun jälkeen. Tämä kohdennustapa on ollut mahdollinen monilla suurimmilla markkinoilla. Muutoksen taustalla on tiukentunut tietosuojalainsäädäntö (GDPR) Euroopassa.

  • 15. elokuuta 2018 – kumppaniluokkia ei voi enää käyttää kampanjoiden luomisessa, muokkaamisessa tai kopioimisessa.
  • 15. elokuuta 2018 – hallittuja mukautettuja kohderyhmiä ja kumppaniluokkia ei voi enää käyttää kampanjoiden luomisen, muokkaamisen tai kopioimisen liittymissämme.
  • 1. lokakuuta 2018 – kumppaniluokille ei enää jaeta kampanjoita tämän päivämäärän jälkeen.

 

Lähde: Facebook.com/business

Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.