Arvioiden mukaan Instagram aikoo pian sallia jopa tunnin mittaiset videot nykyisten minuutin mittaisten videoklippien sijaan. Näin se haastaisi YouTuben ehdotonta valta-asemaa.
Instagramin kerrotaan keskustelleen useiden sisällöntuottajien kanssa. Google tavoittaa jo yli 85 % nuorista, ja Instagramilla tulee olemaan suuri työ saada kuluttajia palveluunsa. YouTubella on nyt erittäin kehittynyt alusta suositusalgoritmeineen ja seurantatyökaluineen. Instagram tarvitsee pelkän videoiden esitysalustan lisäksi vastaavanlaisia keinoja videokatsojien ja mainostajien houkuttelemiseksi.
Nuoriso on ollut jo jonkin aikaa siirtymässä Facebookista YouTubeen, Instagramiin ja Snapchatiin. Yhdysvalloissa enää puolet nuorista on Facebookissa, kun vastaava osuus kolme vuotta sitten oli 71%.
Lähde: dagensanalys.se
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.