Digitaalisen transformaation tavoitteena on luoda optimaalinen asiakaskokemus. Nopean muutosvauhdin hallintaan tarvitaan mm. uusia työtapoja ja järjestelmiä.
Alla koottuna Las Vegasin PegaWorld -tapahtumasta muutamia näkemyksiä käynnissä olevasta digitaalisesta mullistuksesta.
- Mainostajalle on virhe ajatella kanavalähtöisesti: asiakaskokemuksen saumaton kokonaiskuva saadaan vain yhdistämällä dataa kaikista eri kanavista
- Lähitulevaisuudessa älykkäät järjestelmät optimoivat asiakaskokemusta mm. automatiikan, keinöälyn ja robotiikan avustamana
- Markkinoinnin ja IT:n tulisi toimia yhdessä, mielellään samoilla työkaluilla ja ketterillä työmenetelmillä
- Rakennettavien järjestelmien tulee olla helposti skaalattavia yrityksen kasvun mukana
- Ketterät menetelmät, visualisointi ja asiakaskokemuksen yksinkertaistaminen ovat digitaalisen muutoksen keskeisiä elementtejä
Lähde: dagensanalys.se
Uutiskirjeen tilaajana saat markkinoinnin ja viestinnän uutiset sekä uusimman MRKTNG-lehden ensimmäisten joukossa. Saat myös viikottain koulutuksistamme kerättyjä vinkkejä käyttöösi sekä tietoa järjestämistämme koulutuksista.